Meny


Hyresavin skickas snart till din e-postadress

17 mars 2021

Som ett led i vårt miljö- och kvalitetsarbete kommer vi från och med april månads hyresavisering genomföra förändringar i våra rutiner. Kunder som tidigare har fått sin hyresavi utdelad i brevlådan kommer istället att få sin avi som ett PDF-dokument via e-post.

Med PDF-faktura kommer du som kund att lätt kunna se din faktura via e-posten i din smartphone, läsplattan och/eller dator. PDF-fakturan ser ut precis som den tidigare pappersavin och går lätt att skriva ut om man så önskar.

Förändringen kommer att innebära följande för våra olika fakturakunder:

Pappersavi i brevlåda – kunder

  • Pappersavin ersätts nu av en faktura i PDF-format som skickas via e-post till kunder som har en e-postadress registrerad i sin kundprofil.
  • Kunder som inte har en e-postadress registrerad i sin kundprofil får sin avi skickad per brev till sin bostadsadress.
  • Önskas pappersavi trots att kunden har sin e-postadress registrerad så kontaktas vår Kundservice på telefon 0485-472 52 eller vår Ekonomiavdelning på 0485-478 86.

E-faktura – kunder

  • Kunder som är registrerade för e-faktura påverkas inte av några förändringar.

Autogiro – kunder

  • Autogirodragningar kommer att ske som vanligt.
  • Autogirokunden kommer månadsvis att få en fakturakopia märkt ”Makulerad” via mejl (om en mejladress finns registrerad) eller per brev. Detta är en förändring mot tidigare då fakturakopia enbart skickades ut vid en hyresförändring.

 

Med PDF-faktura minskar vi vår gemensamma miljöpåverkan genom minskade körsträckor för utdelning och minskat användande av papper för utskrifter.

Logga gärna in på ”Mina Sidor” för att kontrollera så att vi har din rätta e-postadress registrerad på din kundprofil. Där finner du även din betalningshistorik och flertalet andra funktioner såsom felanmälan, bytestorg, tvättstugebokning m.m.

Hyresavin skickas snart till din e-postadress

Hoppa till innehåll